Wysoczyzna Elbląska z dreszczykiem emocji

Przed wyjazdem skumulowało nam się zmęczenie… wyjechaliśmy więc późno, pod Elbląg dojechaliśmy też – późno. Zostało nam niewiele czasu na spacer – zdecydowaliśmy się więc na elbląską Bażantarnię. Ponieważ zaparkowaliśmy pod Górą Chrobrego – pokaźnym, jak na okolicę, wzgórzem (92,6 m n.p.m. ), na którym zimą funkcjonuje nawet wyciąg narciarski, postanowiliśmy je zdobyć – i popatrzeć z wysoka na Elbląg. Pomysł z dwóch powodów okazał się nie najlepszy: po pierwsze, była straszna patelnia, a po drugie… o tym potem.

Później ruszyliśmy już do czerwonego szlaku, prowadzącego doliną rzeczki – wieczorem wyglądało to malowniczo i gdyby nie coraz bardziej nachalne komary, z pewnością zrobilibyśmy tam dłuższy postój.

Doszliśmy do skrzyżowania szlaków – czerwonego z żółtym i dalej niebieskim, którym mieliśmy wracać. Zdziwiła nas nieco nazwa skrzyżowania “mostek elewów”, gdyż żadnego mostu… nie było.

Rzeczka była dość płytka i nadawała się do łatwego sforsowania; jedyne co, to podejście nad drugi brzeg trochę strome… Ale ponieważ szlak nazywał się “górski”, uznaliśmy to za folklor lokalny. I weszliśmy.

Gonieni przez czas i komary, dość sprawnie pokonywaliśmy szlak, na którym czuliśmy się jak w górach – było przepięknie…

…i tylko humor zepsuł nieco fakt, że na dobranoc musimy znów wejść na Górę Chrobrego, bo szlak przebiegał tuż pod szczytem 😉

Na deser dowiedzieliśmy się, że właśnie przeszliśmy zamkniętym szlakiem – zamkniętym, gdyż Mostek Elewów został zniszczony przez wodę jesienią 2017…

Z drugiej strony (tak, jak szliśmy) – nie było o tym żadnej informacji…

Trasa:

Elbląg (parking pod Górą Chrobrego) – Góra Chrobrego – parking – skrzyżowanie szlaków przy parku – Mostek Elewów – Leśniczówka Dębice – parking