Stożek Wielki – mgła i… rowery

Na pożegnanie z Beskidem Śląskim wybraliśmy się na Stożek Wielki (978 m). Rzadko kiedy udaje nam się w dniu wyjazdu. Tym razem – udało się…  dzięki temu, że choć góra nie jest taka niska – łatwo i szybko można na nią wejść z parkingu w Wiśle-Łabajowie. Mieliśmy też silną motywację – wreszcie nie padało, a snująca się po górach mgła miała się z czasem rozwiać.

Zielony szlak prowadzi początkowo przez dłuższy odcinek drogą po płytach – i o dziwo, choć zwykle wolimy inną nawierzchnię, tym razem nie odczuwaliśmy tego jako uciążliwości ani nudy. Po ostatnich opadach błoto było bowiem wszędzie i dzięki płytom dzieci komfortowo mogły sunąć pod górę. I szybko, co też nie było bez znaczenia, ze względu na czekającą nas później drogę do domu.

Ani się zatem obejrzeliśmy, jak byliśmy na rozejściu pod Stożkiem, skąd niebieskim szlakiem skierowaliśmy się na szczyt. Tu już zrobiło się znacznie bardziej stromo i błotniście – ale przecież bez wyzwań i atrakcji byłoby po prostu… nudno.

Nudzie zapobiegła też wymuszona przez okoliczności zmiana planów – kiedy wyszliśmy ze schroniska (obowiązkowy postój i odbicie pieczątek w książeczkach GOT), okazało się, że nie zejdziemy tą samą, planowaną wcześniej ze względu na ograniczenia czasowe, drogą, gdyż będą nią jeździć rowery podczas rajdu, który miał miejsce na zboczach góry. Zeszliśmy więc nartostradą, nadkładając nieco drogi, za to mając okazję co i rusz podglądać rajd, którego trasa przecinała się co jakiś czas z naszą…

Cały spacer ze wszystkimi atrakcjami (zdobycie szczytu, schronisko, zmiana planów, rajd rowerowy) wyniósł ok. 10 GOT – idealna trasa na lekki spacer z dziećmi!

Trasa:
Wisła-Łabajów – (zielony) – rozejście pod Stożkiem – (niebieski) – Stożek Wielki – schronisko PTTK – (nartostrada) – Wisła-Łabajów