Zimny Żar

Nazwa “Żar” powinna kojarzyć się z ciepłem, tymczasem my na tej górze regularnie marzniemy: przed laty, kiedy było tu bardzo dużo śniegu i w sumie wycieczka na pobliską Kiczerę okazała się sporym przedsięwzięciem dla dorosłej ekipy; a także – tej zimy, kiedy to wprawdzie śniegu nie było, za to termometr pokazywał każdego dnia coraz mniej kresek…

Na ostatnią górską wycieczkę na tym wyjeździe zaplanowaliśmy zatem trasę krótką – i z małą niespodzianką dla dzieci na końcu.

Wystartowaliśmy z Międzybrodzia Żywieckiego i długą doliną rozpoczęliśmy podejście na Kiczerę. Dolina nie dość że długa, była także cienista, co przy silnym mrozie omal nie sprawiło, że zawróciliśmy. Udało się jednak przezwyciężyć kryzys, rozruszać najmłodszych – i pójść wyżej. Na Przełęczy Isepnickiej złapało nas słońce, a piękne widoki – dodały skrzydeł. I szło się znacznie raźniej!

Kochamy zimę za widoki gór pod śnieżną pierzynką, za niesamowitą perspektywę oraz ciepłe światło, które nie oślepia, a rozświetla wszystko dookoła. Pierwsze na tym wyjeździe nie było nam dane, ale drugiego i trzeciego – doświadczyliśmy na tym mroźnym spacerze pod dostatkiem. Warto było się zmęczyć!

Starsza M. zrealizowała po części marzenia o sportach zimowych: wprawdzie sanek nie było, ale – ślizgawka i owszem. Po drodze z Kiczery na Żar mijaliśmy wiele dużych zamrożonych kałuż; a każda wszak stanowiła mini-lodowisko…

Na Żarze (761 m n.p.m.) nawet zobaczyliśmy śnieg. Co prawda – sztuczny, ale zawsze bałwana ulepić się dało!

A z góry – zjechaliśmy kolejką. Wszak dzieci kochają kolejki: obie M. patrzyły jak zafascynowane.

Zmrożony strumień

Na Kiczerze

Widok na Żar

Może śniegu nie ma, ale jest ślizgawka!

Żar z bliska

Namiastka śniegu

Trasa: Międzybrodzie Żywieckie – Przełęcz Isepnicka – Kiczera – Żar >>PKL>> Międzybrodzie Żywieckie