Ćwiczenia z mapą – cz. 2

Jakiś czas temu M. uczyła się “czytać” po swojemu mapę (jak – zobacz), teraz nadszedł czas na powtórkę i utrwalenie wiedzy w trochę inny sposób, bo poprzez stworzenie własnej “mapy”.

Rozpoczęliśmy zabawę od przypomnienia, co poszczególne znaczki na mapie oznaczają – M. już bez większych problemów pokazywała szlaki, drogi, las, jeziorka i zabudowania (o!).

DSC_4517

Następnie zaczęliśmy rysowanie – najpierw powstał las…

DSC_4520

…potem drogi i rzeki oraz jeziorka (z małą pomocą mamy, rysującej kontury… albo i nie)

DSC_4524

Pejzaż uzupełniliśmy o pola i domki. Przybyły też szlaki (dzieło mamy, M. tylko pokazywała, jak mają przebiegać), a nawet… poziomice oznaczające pagórki.

DSC_4529

DSC_4530

Efekt całości:

DSC_4532

Mapa wprawdzie tę prawdziwą przypomina w niewielkim stopniu (bardziej jest to mapa zaczarowanej krainy), ale za to bardzo dobrze pomaga ją czytać.

Na wyprawę wyrusza rodzinka Złocistych Wełniaczków (tu przeczytasz o ich powstawaniu).

DSC_4533

3 thoughts on “Ćwiczenia z mapą – cz. 2

  1. Pingback: Mały turysta – Dziecko na warsztat: finał | W podróży przez życie

  2. Pingback: P jak przewodnik | W podróży przez życie

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s