Gdy góry śmieją się i płaczą na przemian

Był upalny, burzowy majowy dzień. Góry na zmianę śmiały się do nas pięknym słońcem i groziły ciemnymi chmurami. My natomiast mieliśmy zaledwie parę godzin na zrobienie spaceru w rejonie Ożennej, a co więcej – nie szliśmy sami, towarzyszyła nam jeszcze mała Hania (młodsza o 5 mies. od M.) i jej rodzice. My – jak zwykle zaTulowani, oni – z nastawieniem na swój terenowy wózek. Trasa prowadziła więc głównie drogami, ale nie wyłącznie po asfalcie, który zresztą – jak to w Niskim – był jakoby i go nie było…

Ruszyliśmy z Ożennej zielonym szlakiem na północ. Po paru postojach, popasach, przewijaniach etc. (w końcu jak leniwy dzień, to leniwy dzień, można zaszaleć🙂 wturlaliśmy się (z małymi problemami wózkowymi, ale właściciele wózka twardzi są, więc dali radę) na piękny widokowo szczyt o jakże oryginalnej nazwie Wysokie (657 m n.p.m. – ile znacie szczytów w różnych częściach kraju, które się tak nazywają?🙂

Drobne trudności na szlaku

Wysokie

Z Wysokiego po malowniczych łąkach sturlaliśmy się (no dobra, nie my, tylko wózek, choć miękka trawka kusiła) do przysiółka Żydowskie. Kiedy byliśmy w górnej części doliny, zaczął wiać silny wiatr, zrobiło się ciemno i … lunęło. Nie szliśmy (a raczej biegliśmy) więcej niż 5-10 min do gościnnej stacji badawczej AR z Krakowa, gdzie życzliwi ludzie ugościli nas ciepłą herbatą i pozwolili się przesuszyć przy piecu, bo w tym krótkim czasie zdążyliśmy do szczętu przemoknąć. Dzieci miały ubrania na zmianę, my wyschliśmy i jak się przejaśniło – ruszyliśmy dalej, wijącą się w dolinie drogą prowadzącą do Ożennej.

Po drodze jeszcze raz nas zmoczyło, jednak słabiej, widać chmury wypłakały się już wcześniej (i dobrze, bo tym razem nie było gdzie się schronić). A w Ożennej już czekało na nas ognisko SKPB.