Zielone jeziorko i śnieg

Dawno temu, w czasach, których nie było, czyli przedmałgosiowych, w godzinach późnowieczornych dotarliśmy nad Zelene Pleso w słowackich Tatrach Wysokich – makabrycznie zmęczeni, bo trasa wyszła ciut długa… Schronisko wydało nam się wtedy azylem i marzyliśmy jedynie o śnie. Kiedy rano się obudziliśmy, zobaczyliśmy przepiękne miejsce jak z bajki… Na tyle piękne, że postanowiliśmy tam wrócić.

Marzenie zrealizowaliśmy nieco później, podczas majowego długiego weekendu – pierwszego w życiu Małgosi. Dostosowując możliwości do dziecka, postanowiliśmy spędzić dzień na spacerze tatrzańską Doliną Kežmarskej Bielej Vody. Oczywiście, nie obyło się bez atrakcji… Od pewnego miejsca dolinka okazała się mocno zalodzona (pożałowaliśmy braku raków), a później pojawił się śnieg i to w dużej ilości. Kiedy po pysznym i pożywnym posiłku z dużą ilością niezdrowej, za to orzeźwiającej Kofoli, wracaliśmy ze schroniska, dla odmiany wszystko płynęło stopione w majowym słońcu. Ja zaliczyłam wpadkę do strumyczka, płynącego pod kosówką (ześlizgnęła mi się noga), więc już dalsze brodzenie w strumieniu, którym stała się ścieżka, było mi w zasadzie obojętne, Kuba za to jako posiadacz do pewnego momentu suchych butów, trenował skoki. Wróciliśmy nasiąknięci wodą, pięknymi widokami i pozytywnymi emocjami.

Strumyczek

Szyszka to super zabawka

Robi się śnieżnie

Góry co się zowie

Dowód na to, czemu Zelene Pleso zawdzięcza swą nazwę

Zbudzony ze snu przytulak i wielka woda

Pierwsze schronisko M. i kofola (nasza)

Chlup, chlup!

Trasa:

Bela voda – Dolina Kežmarskej Bielej Vody – Zelene pleso – Bela voda – 22 GOT

Podczas wycieczki towarzyszyło nam nosidełko Tula.