Nadmienię, że warto wybrać się nad Mienię!

Był piękny słoneczny wiosenny dzień. W planach mieliśmy długo wyczekiwaną wizytę u znajomych, więc nie dysponowaliśmy dużą ilością czasu, a ponieważ Mazowiecki Park Krajobrazowy świetnie się nadaje również na krótsze wypady, postanowiliśmy skoczyć nad Mienię.

Mienia

Punktem startu była Wiązowna (parking przy DK 17, w miejscu przecięcia się z nią czerwonego szlaku). Ruszyliśmy czerwonym szlakiem na południe, wzdłuż koryta rzeczki, poprzez rezerwat. Dolina Mieni i Świdra jest bowiem w dużej części objęta rezerwatem “Świder” – to jeden z najdłuższych rezerwatów rzecznych w Polsce (dłuższy od niego jest np. rezerwat Drwęcy). Mniej znana niż Świder, do którego wpada, Mienia to rzeczka niezwykle urokliwa, płynąca na odcinku przed ujściem do Świdra głębokim malowniczym jarem, o chwilami naprawdę stromych brzegach.

Na szlaku

Kry – ostatnie pogróżki zimy

DSC_2609Kładka?

Podziwiając naprawdę piękne widoki na rzeczkę, doszliśmy do “Bartka Mazowieckiego”. Ten zabytkowy dąb szypułkowy liczy ok. 400 lat i ma ok. 560 cm obwodu.

Małe ludziki i wielkie drzewo

Czerwony szlak nad Mienią prowadzi aż do DW Wiązowna-Józefów i dalej idzie na wschód w stronę doliny Świdra, my za to poszliśmy za rozpoczynającymi się przy drodze zielonymi na zachód, do przecięcia się ze szlakiem rowerowym w okolicach Emowa – tam obraliśmy kierunek północny i wróciliśmy do Wiązowny, oglądając po drodze pozostałości bunkrów z czasów I wojny światowej.

Bunkry w okolicach Emowa

Trasa:

Wiązowna – (czerwony szlak) – Emów, przecięcie z DW 721 – (zielony szlak) – przecięcie ze szlakiem rowerowym – (szlak rowerowy) – Wiązowna

9 km

Podczas wycieczki towarzyszyło nam nosidełko Tula.

tuls

2 thoughts on “Nadmienię, że warto wybrać się nad Mienię!

1. Znam tę ścieżkę🙂 Mienia to bardzo urokliwa rzeczka płynąca w głębokim wąwozie. Jak na Mazowsze to bardzo ciekawe miejsce. Szczególnie Bartek robi wrażenie. Polecam odwiedzić tę okolicę latem, gdy jest zielono.