W podróży przez życie…

Staraj się przejść przez swoje życie tak, aby ślady twych stóp przeżyły ciebie…

Powyższy cytat wpisała mi do dziecinnego pamiętniczka nauczycielka z podstawówki, wieki temu, jednak utkwiły w mojej pamięci do tej pory i prawdopodobnie pozostaną na całe życie. Słowa piękne, zrealizować trudniej, jednak starać się warto.

Stare jak świat powiedzenie, że życie jest wędrówką, jest szczególnie bliskie mojemu sercu. Wędrówki mam we krwi, wyssałam je z mlekiem matki. Rodzice przekazali mi miłość do gór i przyrody, później rozkochałam się także w innych podróżach. Od kiedy jestem mamą, odkryłam, jak niezwykłą przygodą jest kontakt z rosnącym Małym Człowiekiem, któremu razem z Moim Najukochańszym Mężem staramy się zaszczepić nasze pasje i przekazać system wartości oraz nauczyć, że życie jest najcudowniejszą podróżą (a nie zespołem obowiązków) – trzeba tylko umieć na nie spojrzeć od właściwej strony.

Spróbuję pisać tych naszych podróżach małych i dużych – tych dalszych i tych bez wychodzenia z domu. Czy mi się to uda, zobaczymy…

One thought on “W podróży przez życie…

  1. słowa rzeczywiscie poruszające. a spojrzenie na swiat chyba mamy podobne – i ja z rodzicami najwiecej wspomnien mam “podrozniczych”. bardzo chciałabym, aby mój synek także był dzieki nam małym podróżnikiem🙂

Leave a Reply

